loading...
مبین - شهرک بهرام
علی م بازدید : 62 سه شنبه 07 خرداد 1392 نظرات (0)

نقش قرآن در زندگي بشري در ابعاد مختلف فردي، اجتماعي و حتي بين المللي، قابل دقت و بررسي است كه به طور مختصر به بعضي از آنها اشاره مي شود:
يكم. انسان نيازمند ارتباط مستقيم با آفريننده و هستي بخش خود است. اين ارتباط اگر چه از طريق مناجات و رازگويي دروني و قلبي انجام مي گيرد؛ اما دسترسي به كلمات خود خداوند، بسيار لذت بخش و اطمينان آور است. چنان كه اقبال لاهوري گفته است: «اگر مي خواهي خدا با تو سخن بگويد، قرآن بخوان».
اين ويژگي به طور كامل، تنها براي قرآن مجيد باقي مانده است و هيچ كتاب آسماني ديگر، چنين جايگاهي ندارد.
دوم. انسان در تكاپو و جست و جوي آگاهي هاي صحيح و معارف بلند و پرمعنا است. البته با استفاده از تجربيات بشري و تلاش هاي علمي، به بسياري از آگاهي ها مي توان دست يافت؛ اما براي اطمينان به درستي يافته هاي خود و آگاهي به آنچه براي او دست نايافتني است، نياز به يك منبع اصيل و غني بسيار محسوس است؛ چنان كه از زبان امام راحل(ره) گفته شده است: «اگر قرآن نبود، درهاي معرفت بر ما بسته بود».
قرآن مجيد در اين باره جايگاه ممتازي دارد. تعريفي كه قرآن از انسان دارد «إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً»؛ بقره (2)، آيه 30. و تعريفي كه قرآن از خداوند ارائه كرده است: «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ ءٌ»؛ شوري (43)، آيه 11.، همراه با بيان صفات جمال و جلال و تعريفي كه از نظام هستي و حيات و شعور همگاني موجودات ارائه داده «وَ إِنْ مِنْ شَيْ ءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ»؛ رعد (13)، آيه 13. و بياني كه از پيوستگي و هماهنگي منظم همه كرات و افلاك و زمين و آسمان دارد «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها وَ النَّهارِ إِذا جَلاَّها وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها...»؛ شمس (91)، آيه 4 - 1.
و... نيازمندي همه جامعه بشري و پويندگان راه حق و حقيقت را به اين كتاب آسماني ضروري و آشكار ساخته است؛ زيرا بعضي از دانش ها به جز از طريق قرآن، براي بشر دست يافتني نيست: «وَ يُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ»؛ بقره (2)، آيه 151.
؛ «و آنچه را نمي دانستيد به شما ياد مي دهد...».
از جمله آگاهي هايي كه جز از طريق قرآن راهي براي دريافت آن نيست، آگاهي درباره جهان پس از مرگ و جزئيات جهان آخرت است؛ زيرا هيچ كدام از افراد بشر، تجربه تكرار و رفت و آمد آن را ندارند و درك بشري، هيچ گونه سابقه ذهني از آن ندارد. در حالي كه در سوره «واقعه»، «صافات»، «مرسلات» و... صحنه قيامت به تصوير كشيده شده است.
سوم. نقش برجسته ديگر قرآن اين است كه از سابقه تاريخ بشر، خبرهاي درست و مطابق واقع را نقل كرده و سرگذشت پيامبران و محتواي پيام آنان را - بدون هرگونه تحريف و دسيسه بشري به انسان ها رسانده است. ازاين رو قرآن حتي بر پيروان تورات و انجيل، منّت شايان توجهي دارد كه چهره پيامبران بني اسرائيل را به درستي معرفي كرده و حضرت موسي، عيسي، زكريا و... را آن گونه كه بوده اند - به دور از هر گونه تهمت و توهيني شناسانده و دست تحريف گران و دسيسه گران را نقش بر آب ساخته است. قرآن مجيد در اين باره مي فرمايد: «وَ إِذْ قالَ اللَّهُ يا عِيسَي ابْنَ مَرْيَمَ أَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَ أُمِّي إِلهَيْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ قالَ سُبْحانَكَ ما يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ ما لَيْسَ لِي بِحَقٍّ»؛ مائده (5)، آيه 116.؛ «اي عيسي پسر مريم! آيا تو گفتي به مردم كه من و مادرم را همچون دو خدا به جاي خداوند بپرستيد؟! گفت: منزهي تو! مرا نشايد كه چيزي را كه حق نيست بگويم».
چهارم. نقش برجسته ديگر قرآن براي جامعه بشري، اين است كه ظرفيت جهان شمولي دارد و پيام هاي آن براي تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل اعتنا و كاربردي است. تكيه بر نقاط مشترك پيروان اديان آسماني و پايبندي به اصول انساني (مانند عدالت گستري، امانت داري و...)، تلاش براي ريشه كني هرگونه ناهنجاري، ناپاكي و اختلاف و مخالفت با حق و درستي و... همگي شاخص هايي است كه ظرفيت جهان شمولي قرآن را به نمايش گذاشته است. آيات نوراني قرآن، تمامي اصلاحگران و حق گرايان را به سوي محور وحدت و پاكي، به دور از هر گونه تعصب و خودخواهي، دعوت كرده است: «قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلي كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ»؛ آل عمران (3)، آيه 64.؛ «بگو: اي اهل كتاب! بياييد بر سر سخني كه ميان ما و شما يكسان است، بايستيم كه: جز خدا را نپرستيم و چيزي را شريك او نگردانيم و برخي از ما بعضي ديگر را به جاي خدا به پروردگاري نگيرد»
بي ترديد گستردگي دانش بشر، تحولات شايان توجهي داشته و شكوفا سازي طبيعت و سلطه بر آن، به دست قدرت علمي و اطلاعاتي انسان و تجربه هاي بشري، تا حدود زيادي تأمين شده است. قرآن خود اين تحول آفريني را در گستره ظرفيت هاي انسان دانسته است: «هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فِيها»؛ هود (11)، آيه 61.؛ «خداوند شما را در زمين ايجاب كرد و وظيفه شكوفايي و آباداني و استخراج ظرفيت هاي زمين را به شما واگذار كرد».
رسالت دين و قرآن، «شكوفايي متوازن، متعادل و هماهنگ انسان» است. بر اين اساس بايد انسان را شناخت و آغاز و انجام او را دانست. بايد جايگاه انسان را در كل هستي به درستي تعريف كرد و رابطه او با خدا، خود، جامعه و طبيعت را تنظيم نمود.
رسالت علم ساخت جهان و رسالت قرآن، رشد ايمان و جهت دهي به حركت انسان است و با توجه به اسارت علم در دست برخي از انسان هاي آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پايبندي به كتاب آسماني به دور از تحريف و يك مكتب الهي آشكار شده است.

براي آگاهي بيشتر ر.ك:
الف. محمدحسين طباطبايي، قرآن در اسلام، (دارالكتب الاسلاميه، 1372)؛
ب. عبدالله جوادي آملي، قرآن در قرآن، (مركز نشر اسراء، بهار 1378)؛
ج. عبدالله جوادي آملي، انتظار بشر از دين، (مركز نشر اسراء، 1380)؛
د. محمدتقي مدرسي، مباحثي پيرامون معارف قرآن كريم، (انتشارات محبان الحسين عليه السلام، 1379)؛
ه. محمد غزالي، نقش قرآن در جهان معاصر، انتشارات هه ژار سنندج، 1380)..


نويسنده : صالح قنادي

علی م بازدید : 41 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

مقام معظم رهبری پس از انداختن رأى در صندوق انتخابات ریاست‌جمهوری از مردم چه می‌خواهند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از لحظاتی که همواره جهان در انتظار استماع بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده، لحظاتی پس از انداختن رای ایشان در صندوق رای است.

مقام معظم رهبری از سال 1368 تاکنون شش بار در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و در اولین دقایق زمان رای‌گیری رای خود را به صندوق انداخته‌اند تا همانطور که به مردم بارها توصیه کردند، خودشان نیز جزو "اولین‌ها" باشند. حضور ایشان در پای صندوق رای در انتخابات‌های مختلف، توسط صدها عکاس و خبرنگار به سراسر جهان مخابره شده است.

اما آنچه توجه به آن در این این روزها و در آستانه انتخاباتی دیگر می‌تواند روشنگر راه حماسه‌سازان انتخابات 24 خرداد 1392 باشد، بیانات ایشان در مصاحبه‌هایی‌ست که پس از انداختن رایشان به صندوق داشته اند.

در ادامه بیانات معظم له پس از شرکت در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری در سال‌های 1376، 1384، 1388 می‌خوانید:



رئیس‌جمهوری آنچه را براى دين و دنياى اين مردم مورد نياز است در محدوده اختيارات قانونى و با همه وجود انجام دهد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، 2 خرداد 1376 (در هفتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری) پس از انداختن رای خود در صندوق در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما می‌فرمایند: توقّع ما اين است كه آحاد مردم، از همين ساعات اوّل به سمت صندوق‌هاى رأى بشتابند و با احساس مسئوليت و با احساس اين كه كارى را آگاهانه و از روى تشخيص انجام مى‌دهند، رأيشان را در صندوق بيندازند. چون در دين مقدّس اسلام، در كارهاى نيك سبقت گرفتن مطلوب است، بهتر است كه هرچه زودتر اين كار را بكنند.


ایشان در پاسخ به این سوال که توقّعتان از آقاى رئيس‌جمهور، براى آينده كشورمان چيست؟ می‌فرمایند: ما از كسى كه به عنوان رئيس جمهور انتخاب مى شود، انتظار داريم كه خود را خدمتگزار مردم بداند و آنچه را براى دين و دنياى اين مردم مورد نياز است، در محدوده اختيارات قانونى خود، با همه وجود انجام دهد.

بديهى است كه اكثريت مردم، متديّن و انقلابى هستند و مايلند آنچه براى رفاه و سعادت دنيوى آنها انجام مى گيرد، در چهارچوب احكام و مقرّرات اسلامى باشد. خوشبختانه همه اين آقايانِ نامزدهاى رياست جمهورى اعلام كرده اند كه اين طور بناست عمل كنند. ما هم همين توقّع را از آنها خواهيم داشت. من قبلاً هم گفته ام هركس كه امروز، ان شاءاللَّه رأى بياورد و نامش از اين صندوق‌ها بيرون بيايد، من با او همان طور رفتار خواهم كرد كه در هشت سال گذشته با آقاى رئيس جمهور، جناب آقاى هاشمى رفسنجانى رفتار كرده ام.



وقتى پاى صندوق مى‌آييم و رأى مى‌دهيم در حقيقت به قانون اساسى و به نظام رأى مى‌دهيم


مقام معظم رهبری 27 خرداد 1384 پس از شرکت در نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری که می‌پرسد "علت تقيد شما براى اين كه در اولين دقايق، در مراسم رأى گيرى حاضر مى شويد، چيست؟" می‌فرمایند: انسان كار خير را هرچه زودتر انجام دهد، بهتر است. انسان از يك ساعت بعدِ خود خبرى ندارد. من اول وقت مجال و امكان دارم و زنده هستم؛ بنابراين به سوى اين كار مى شتابم.

شركت در انتخابات، يك عمل صالح است؛ اين عمل صالح را بايد با شوق و بوقت انجام داد. بسيارى از كارها هست كه زمان آن در يك برهه خاص است؛ انتخابات رياست جمهورى از اين قبيل است.

امروز اگر ما ايرانى ها اقدام به انتخاب كرديم، امكانى را براى خود و كشورمان به وجود آورده ايم. اگر منِ ايرانى امروز اين عمل صالح را انجام ندهم، اين طور نيست كه فردا يا پنج روز ديگر يا ده روز ديگر بشود اين را انجام داد؛ نه، تا چهار سال ديگر اين عمل صالح قابل انجام دادن نيست.

انسان مؤمن و خردمند كار را در وقت خود انجام مى دهد. امروز از ساعت 9 تا پايان وقت، زمان انجام دادن اين عمل صالح است. مردم ما خوشبختانه تا امروز نشان داده اند كه اهميت و معناى اين كار را مى دانند.

ایشان در ادامه می‌افزایند: وقتى ما در چارچوب قانونى اساسى پاى صندوق مى‌آييم و رأى مى‌دهيم، در حقيقت به قانون اساسى و به نظام داريم رأى مى‌دهيم؛ به هر كس رأى بدهيم. الان هفت نفر براى رياست جمهورى مطرح اند؛ به هر كدام از اينها رأى بدهيم، در حقيقت به نظام رأى داده ايم. يعنى دو كار كرده ايم يكى به يك شخص، و يكى هم به مجموعه ى نظام و به قانون اساسى رأى داده ايم. اين، مفهوم اين كار است و اين را مردم كشور ما بخوبى دانسته اند و براى همين هم هست كه در انتخابات هاى مختلف شركت مى كنند؛ امروز هم به توفيق الهى شركت مى‌كنند.

ما دعا مى كنيم آن چيزى كه براى اين كشور مفيد است و آن دولتى كه توانايى رفع مشكلات و برآوردن نيازهاى اين كشور را در اين برهه از زمان دارد، ان شاءاللَّه آن دولت و آن شخص سر كار بيايند؛ اين را مى خواهيم و اين را خدا بهتر از ما مى داند. علم و احاطه ى علمى ما بسيار محدود است؛ اين مصلحت را خداوند مى داند و ما از خداى متعال مى خواهيم. البته هر كس تلاش خود را مى كند تا به قدر تشخيصِ خود عمل كند.




دشمنان ما مايلند اسلام نتواند يك نظام مردم‌سالارىِ حقيقى را به وجود بياورد و آن را به قوام برساند

رهبر انقلاب در این روز درباره فعالیت‌های غرب برای اینکه مردم ما در انتخابات شركت نكنند و در پاى صندوق‌هاى رأى حاضر نشوند می‌فرمایند: این تبلیغات مربوط به مجموعه دنياى دمكراسىِ غربى نيست؛ مربوط به تعدادى از دشمنان ماست؛ دشمنانى كه دوست ندارند يك نظام اسلامى با هويت دينى خود و درعين حال مردم سالار و متكى به آراء مردم باشد. آنها مايلند اسلام نتواند يك نظام مردم سالارىِ حقيقى را به وجود بياورد و آن را به قوام برساند. چون تشكيل چنين نظامى برخلاف منافع آنهاست، لذا دوست مى دارند اين مظهر بزرگ مردم سالارى در كشور نباشد. دشمنان ما چه كسانى هستند كه اين فكر را ترويج مى كنند؟ البته لزومى ندارد ما اسم بياوريم كه دشمن ما فلان كس است يا فلان كس نيست؛ هر كس آن تصور را درباره نظام اسلامى داشته باشد، دشمن ماست.

ایشان می‌افزایند: بنابراين، آنچه به آن اشاره شد، مربوط به دنياى دمكراسى نيست. مردمِ دمكراسى خواه دنيا هرجا كه دمكراسى باشد، خوشحالند. امروز هم خوشبختانه در بين غربى ها - چه در امريكا، چه در اروپا - عناصر مستقل بسيارى هستند كه گواهى مى دهند و اذعان مى كنند كه هيچ دمكراسى اى - لااقل در منطقه ى ما - به استقرار و گسترش و شيوايىِ دمكراسى جمهورى اسلامى نيست.

رهبر انقلاب با بیان اینکه شركت در انتخابات، يك عمل صالح است، ادامه می‌دهند: اين عمل صالح را بايد با شوق و بوقت انجام داد. بسيارى از كارها هست كه زمان آن در يك برهه خاص است؛ انتخابات رياست جمهورى از اين قبيل است. امروز اگر ما ايرانى ها اقدام به انتخاب كرديم، امكانى را براى خود و كشورمان به وجود آورده ايم. اگر منِ ايرانى امروز اين عمل صالح را انجام ندهم، اين طور نيست كه فردا يا پنج روز ديگر يا ده روز ديگر بشود اين را انجام داد؛ نه، تا چهار سال ديگر اين عمل صالح قابل انجام دادن نيست. انسان مؤمن و خردمند كار را در وقت خود انجام مى دهد. امروز از ساعت 9 تا پايان وقت، زمان انجام دادن اين عمل صالح است.




مطمئناً وقتی مردم با ايمان و شور و شوق در صحنه هستند خدای متعال هم تفضل خواهد كرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 22 خرداد 1388 پس از شرکت در دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری می‌فرمایند: خداوند متعال را سپاسگزاريم كه به ملت ايران اين توفيق را عنايت كرد كه يك نوبت ديگر، در يك آزمون بزرگ ملی شركت كنند. انتخابات مظهر حضور فعال و پرشور و زنده‌ی مردم در عرصه‌ی سياسی كشور است. آنطوری كه من مشاهده مي‌كنم و مي‌شنوم، بحمدالله در اين انتخابات شور و شوق و تحرك مردم بسيار بالاست؛ اين را ما از حضور نامزدهای مختلف و از آگاهی و بيداری مردم ناشی مي‌دانيم و خدا را سپاسگزاری مي‌كنيم و انتظار داريم خدای متعال توفيق بدهد مردم بتوانند با حضور متراكم خود در پای صندوق‌های رأی، يك امتحان بزرگ ديگر را بخوبی پس بدهند. و ان‌شاءالله از سوی پروردگار عالم مقدر باشد كه بهترين و شايسته‌ترين فرد، برای مدت چهار سال به رياست قوه‌ی اجرائيه منصوب بشود. مطمئناً وقتی مردم با ايمان و شور و شوق در صحنه هستند، خدای متعال هم تفضل خواهد كرد.


ایشان می‌افزایند: من ـ طبق معمول ـ درخواستم از مردم اين است كه از همين آغاز وقت و از اول صبح، پای صندوق‌های رأی بروند. همه بروند، همه رأی بدهند، طبق تشخيص خودشان عمل كنند و سهم خودشان را در اداره‌ی كشور و در تعيين مديريت عالی اجرائی كشور، به عهده بگيرند. اين يك حق و در عين حال يك تكليف است. حق آحاد مردم ماست كه نظر بدهند؛ تكليف آنها هم همين است. به اعتقاد من، اين هم تكليف شرعی و هم تكليف عقلی ـ يعنی عقلائی ـ است كه اين كار را انجام بدهند.



اگر كسانی خواستند تشنج ايجاد كنند مردم نگذارند و با متانت و صبر و با حلم و وقار خودشان، مانع بشوند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه می‌فرمایند: نكته‌ی ديگری كه مي‌خواهم به مردم عزيزمان عرض كنم، اين است، اولاً بايد از اين حضور پر شوری كه در روزهای اخير و حتی شب‌ها ـ آنطور كه مطلع شدم ـ مردم در خيابان‌ها داشتند، تشكر كنم. هر گروهی طبق ميل خودشان و به نظر خودشان شعار مي‌دادند، اما رشد و آگاهی مردم نگذاشت كه يك حادثه‌ی تلخی به وجود بيايد؛ در صحنه هستند، شعارهاشان را هم مي‌دهند، شور و شوق خودشان را هم ابراز مي‌كنند، لكن در عين حال رشد و كمال و بلوغ عقلانی خودشان را هم نشان مي‌دهند. امنيت انتخابات خيلی مهم است. ما سی سال است انتخابات داريم و بحمدالله هميشه در انتخابات‌ها، امنيت برقرار بوده است. اين خيلی نعمت بزرگی است؛ اين ناشی از تفضل الهی و ناشی از شعور و درك مردم ماست.

امروز هم من اميدوارم و از مردم خواهش مي‌كنم كه توجه كنند، همين امنيت، همين آرامش و همين متانت و سكينه‌ی روحی لازم، در آنها وجود داشته باشد. ؛ هرگونه تشنجی به ضرر صندوق‌های رأی تمام خواهد شد؛ يعنی به ضرر آراء مردم و به ضرر مردم است؛ اگر كسانی خواستند چنين تشنجی ايجاد كنند، خود مردم نگذارند و با متانت، با صبر و با حلم و وقار خودشان، مانع بشوند از اينكه خواسته‌ بدخواهان اين ملت عملی بشود.



مردم به شايعات گوش نكنند/شايعاتی را از قول من نقل مي‌كردند كه دروغ محض بود و واقعيت نداشت

ایشان همچنین تاکید می‌کنند: به شايعات هم خيلی گوش نكنند. من ديدم ديروز و ديشب ـ در اين پيامك‌های فراوانی كه دست مردم هست ـ شايعاتی را از قول من نقل مي‌كردند كه دروغ محض بود و واقعيت نداشت. آدم‌های خوش‌نيت و سالم اين كارها را نمي‌كنند؛ آدم‌های ناسالم از اين كارها مي‌كنند؛ توی همه‌ بخش‌ها و همه‌ گروه‌ها هم كم و بيش ممكن است آدم ناسالم ـ كه سوءنيت داشته باشند و حسن‌نيت نداشته باشند ـ پيدا بشود. به اين شايعات هم توجه نكنند. امروز هم ممكن است باز شايعاتی ـ نسبت به بخش‌های مختلف انتخابات ـ بين مردم وجود داشته باشد؛ ما اعتمادمان در درجه‌ی اول ـ در اول و آخر ـ به لطف خدا و به كمك الهی است و از خدای متعال استعانت مي‌كنيم و كمك مي‌خواهيم، و در درجه‌ی بعد به آگاهی و رشد و هوشياری مردم است.

من بار ديگر از همين‌جا به همه‌ی آحاد ملت عزيزمان سلام عرض ميكنم و اميدوارم كه ان‌شاءالله خدای متعال امروز را برای ملت ما روز مباركی قرار بدهد. از شما خبرنگار محترم و خبرنگاران محترمی كه در اينجا حضور دارند و از يكايك مسئولين دست‌اندركار انتخابات ـ دوستانی كه در اينجا حضور دارند ـ و كسانی كه در پشت صحنه و در داخل وزارت كشور مشغول كار هستند، صميمانه تشكر ميكنم. زنده باشيد. خداحافظ

علی م بازدید : 69 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران یک مقام آگاه امنیتی اعلام کرد: بدنبال شناسایی اعضای فعال چند تشکل مرتبط با گروهک منافقین و با انجام چند عملیات برق‌آسا و همزمان در تهران و چند شهر دیگر این تشکل‌ها مورد ضربه قرار گرفتند.

مقام امنیتی مذکور افزود: تشکل‌های شناسایی‌ شده با استفاده از اسامی و عناوین متعدد و فریب‌کارانه فعالیت می‌کردند اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها سابقه ارتباط یا عضویت در گروهک تروریستی منافقین و تعدادی نیز به جرم همکاری با آن گروهک سابقه محکومیت و زندان دارند.


این مقام امنیتی در ادامه اظهار داشت: حتی دو نفر از عناصر بازداشت شده اخیراً به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات وارد کشور شده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از ورود و چند روز تعقیب بازداشت شدند.


مقام امنیتی مورد نظر در پايان خاطرنشان كرد : تعداد زیادی از دیگر عناصر این تشکل‌ها نیز شناسایی و احضار شده و پس از اقدامات مقتضی و اخذ تضمین‌های لازم از آنها مرخص شدند که در روزهای آینده و پس از برخورد با سایر مرتبطین این تشکل‌ها اطلاعات بیشتری به صورت رسمی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

علی م بازدید : 98 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

سوال:

چگونه قرآن كريم، از دوره معاويه و دوره چنگيزخان جان سالم به در برد؟‌ و چگونه كتاب هاي حديثي شيعيان به از دوره چنگيزخان كه مي كشت و مي بريد و مي سوزاند، جان سالم به در برد؟
جواب:
در طول تاريخ عوامل فراواني پيش آمد تا دين اسلام رااز بين ببرند ولكن مسلمانان همواره مواظب بودند تا دين خدا از بين نرود . مسلمانان براي حفظ اسلام هم نوشته هارا حفظ مي كردند و هم متن آيات قرآن و متن روايات را حفظ مي كردند .اگر فرض كنيم دشمن قرآنهاي نوشته شده را از بين مي برد ولي نمي توانست كه قرآن و حديثهارا از دل مردم زايل كند .براي همين در طول تاريخ اسلام حافظان قرآن و حديث فراوان بوده است .در حفظ اسلام اصلي ترين عامل وجود امامان معصوم است و اگر همه چيز از بين برود ،همه احكام و حقايق اسلامي در اختيار امامان معصوم است و امامان بطور كامل اين حقايق را مي دانند و از نظر ما
امامان قرآن ناطق هستند.بر اين اساس هيچگونه مشكلي نداريم
در هيچ مقطعي از تاريخ، قرآن مفقود نشده است و همچنين هيچ گاه کساني به جاي قرآن رايج، ادعاي وجود قرآني ديگر به عنوان قرآن اصلي، نکرده اند و يا هيچ گاه نزاعي و دعوايي بر سر تغيير، حذف يا زيادت آيات قرآن در ميان مسلمانان رخ نداده است. با توجه به انشعابات و فرقه هاي فراواني که در بين مسلمانان پيدا شده با همه اختلافاتي که با يکديگر دارند هيچ کدام بر سر قرآن کريم و اين که اين قرآن، قرآن نازل شده بر پيامبر اکرم است کوچک ترين اختلافي ندارند. بلکه همواره در تمام استدلال هاي خود به قرآن به عنوان منبع و مرجع اصلي استدلال مي کرده اند. و در طول تاريخ، بالاتفاق سينه به سينه و نسل به نسل قرآن رايج را حفظ و منتقل کرده اند. اگر کوچک ترين تغيير و تحريفي صورت مي گرفت. با توجه به اهتمام مسلمين به حفظ قرآن، منشأ نزاع و خونريزي مي گرديد و به تبع اگر هر يک از امور فوق رخ مي داد با توجه به انگيزه کفار و اين که مي توانست دستاويز خوبي براي آنان باشد، آن را نقل مي کردند. در حالي که هيچ يک از امور فوق حتي توسط مشرکين و کفار و يهود و نصارا نقل نشده است. 7- کتابت قرآن در زمان حيات رسول گرامي اسلام. يکي از عواملي که موجب حفظ و مصونيت قرآن کريم از تحريف شد، اين بود که با اهتمام نبي اکرم، عين الفاظ وحي در زمان خود حضرت نوشته شد (القرآن و دعاوي التحريف، رسول جعفريان، فصل سوم، ص 29) کتابت قرآن کريم در زمان نبي اکرم از عوامل مهم و اساسي بود که مانع شد قرآن همانند تورات و انجيل دستخوش تحريف شود. درست برخلاف انجيل که به گفته خود مسيحيان مجموعه مکتوباتي است که سال ها پس از حضرت عيسي، توسط شاگردان وي نوشته شده است (کلام مسيحي، توماس ميشل، ترجمه حسين توفيقي، ص 26) به علاوه مؤلفين انجيل نيز، عين کلام وحي را ننوشته اند. بلکه با محدوديت هاي زباني خود و با نگارش مخصوص خود چيزهايي را که به ذهنشان خطور مي کرده، نوشته اند (همان) { T ب ) بررسي محتوايي: يکي از راه هاي شناخت اين که آيا کتاب الهي دستخوش دگرگوني و تحريف گرديده يا نگرديده است بررسي محتوايي آن است. يکي از دلايلي که انديشوران آن را به عنوان محکم ترين ادله بر عدم تحريف قرآن دانسته اند، مضامين عاليه و مستحکم و عميق با بياني در اوج فصاحت و بلاغت است که خود قرآن هم بر همين اساس تحدي و مبارزه طلبي کرده است. قرآن از مباحث دقيق و معارف بلند توحيدي گرفته تا ساير آموزه هاي آن، همگي از انسجام استحکام و دقت و ظرافت و عمق و ژرف نگري خاصي برخوردار است. تواتر در نقل , يکي از ادله اي که براي عدم وقوع تحريف در قرآن اقامه مي شود نقل قرآن کريم به صورت متواتر در تمام اعصار در طول چهارده قرن تا به امروز است. د ) دليل عقلي: اين دليل از دو مقدمه تشکيل شده است. مقدمه اول: خداوند، قرآن را براي هدايت بشر فرستاده است. مقدمه دوم: با توجه به خاتميت دين و پيامبر اسلام، اگر قرآن تحريف شود، پيامبر ديگري که راه صحيح را به مردم نشان دهد نخواهد آمد و مردم گمراه خواهند شد. بدون آن که در اين گمراهي تقصيري متوجه آنان باشد. بلکه اين گمراهي مستند به عدم حفظ قرآن از سوي خداوند خواهد بود و اين نقض غرض و مخالف با حکمت الهي است. حکمت الهي اقتضا مي کند خداي تعالي کاري انجام دهد که بندگانش را به طاعت نزديک و از معصيت دور سازد. ديني که پايان بخش اديان آسماني و جاويدان است مي بايست بنياد و پايه هاي آن چنان محکم و استوار باشد که طوفان حوادث روزگار آن را نلرزاند. بر اين اساس، خداوند ضمانت نموده تا قرآن را همواره از تحريف مصون و محفوظ نگه دارد. «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون (حجر، آيه 9) دليل اول: معجزه بودن قرآن کريم است (دقت بفرماييد که اين دليل دوري نيست) مي دانيم که مهمترين دليل بر اثبات نبوت پيامبر اکرم(ص) قرآن کريم است که از وجوهي داراي اعجاز است مانند وجوه ادبي - اخبارات غيبي - عدم اختلاف و سازگاري کامل - و... که به صورت فشرده به يک مورد اشاره مي کنم که قرآن کريم در سوره روم خبر از پيروزي روميان بر دولت فارس در کمتر از ده سال في بضع سنين و اين پيشگويي به فعاليت رسيد و روميان در کمتر از ده سال بر دولت فارس غالب شدند (مقدمات بنيادين علم تفسير، آيت الله فاضل، ص 100) و بعد از اثبات اعجاز و تحليل جنبه هاي اعجاز و با توجه به اين که معجزه چيزي است که افراد عادي قادر به انجام مثل آن و يا تصرف در آن نيستند صحت قرآن کريم روشن مي شود. دليل دوم، ما هيچ متفکري را پيدا نمي کنيم که در دوران عمرش آراء و نظرياتش به هيچ نحو تغيير نکند حال اگر متفکرين متعددي در موضوعات متعدد ابراز نظر و عقيده کنند يقينا بين آنها اختلاف خواهد بود. حال عقل انسان حاکم به اين است که اگر راه تصرف انسان در قرآن باز بود و انسان مطالبي را به قرآن مي افزود يقينا در بين مطالب قرآن اختلاف پيدا مي شد. حال آن که چنانچه گفته شد يکي از وجوه اعجاز قرآن همين عدم اختلاف و ناسازگاري در کل قرآن است و آيه شريفه أفلا يتدبرون القرآن ولوکان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا کثيرا» (نساء، آيه 82). ارشاد به همين برهان عقلي است نه اين که يک دليل نقلي و تعبدي باشد اين دليل را علامه طباطبايي در الميزان ذکر فرموده اند (ترجمه تفسير الميزان، ج 12، ص 150، ذيل آيه 9 سوره حجر). در اين رابطه 2 دليل عقلي ديگر جناب آقاي مهدي احمدي در کتاب قرآن در قرآن، ص 85 - 84). اگر اشکال شود که بعضي از ادله مانند دليل دوم که ذکر شد فقط نفي تحريف از جهت زيادي در قرآن کريم مي کند وحال آن که مدعي اعم است مي گوييم بعد از اثبات عدم تحريف بالزياده در قرآن مي توان به آيات قرآن بر نفي تحريف به صورت مطلق تمسک کرد مانند آيه 9 سوره حجر «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» که با شش تأکيد تصريح مي کند که ما حافظ قرآن هستيم. دليل عقلي سوم؛ در اين دليل عقلي مصونيت قرآن کريم با تکيه به دو مقدمه نتيجه گيري مي شود: الف. خداوند حکيم قرآن را براي هدايت بشر فرستاده است. ب. و با توجه به خاتميت دين و پيامبر اسلام(ص) اگر قرآن تحريف شود مردم گمراه خواهند شد بدون اين که در اين گمراهي تقصيري متوجه آنان باشد بلکه اين گمراهي مستند به عدم حفظ الهي مي شود و اين امر با ساحت اقدس خداوند سازگار نيست و نقض غرض و مخالفت با حکمت الهي به شمار مي آيد و يک دليل عقلي به نام دليل تراشي، دکتر رجبعلي مظلومي دارند و ايت الله فاضل بر اين مسأله 7 دليل ارائه فرموده اند که دليل هفتم را به عنوان دليل عقلي مطرح نموده اند . علاوه بر آثار فوق مي توانيد به آثار زير مراجعه فرماييد: 1. افسانه تحريف قرآن

علی م بازدید : 48 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)
امام باقر عليه السلام : خداوند تبارک و تعالی چون بنده ای را دوست دارد در بلا و مصیبتش غرقه سازد و باران گرفتاری بر سرش فرود آرد و آنگاه که این بنده خدا را بخواند فرماید: لبیک بنده ی من ! بی شک اگر بخواهم خواسته ات را زود اجابت کنم می توانم اما اگر بخواهم آن را برایت اندوخته سازم این برای تو بهتر است. اصول کافی ج2 ص253(باب شدة ابلاء المومن حدیث )

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 338
  • بازدید کلی : 15,134
  • کدهای اختصاصی
    --------------
    -------------------

    مبین شهرک بهرام