loading...
مبین - شهرک بهرام
علی م بازدید : 54 یکشنبه 12 خرداد 1392 نظرات (0)


تاریخ انتشار: جمعه, 1392/03/10 - 19:30 به گزارش رهروان ولایت به نقل از خبرگزاری فارس، اظهار نظر این هشت کاندیدا بعد از پایان بخش اول مناظره



سید محمد غرضی: باید یک دولت ضد تورم روی کار بیاید

غرضی با بیان اینکه، صدا و سیما باید در نحوه برگزاری مناظرات تجدیدنظر کند تا به گفته وی با مطالعات میدانی زمینه حضور 55 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی فراهم شود، خواستار بهبود روند برگزاری مناظرات در سیما شد.

وی در پاسخ به مجری برنامه که تعداد افراد واجد شرایط برای شرکت‌ در انتخابات آتی را 50 میلیون خواند، به مزاح خاطرنشان کرد: بنده دو سال سن رأی دهندگان را پایین می‌آورم تا تعداد رأی دهندگان به 55 میلیون نفر برسد پس بهتر است همین 55 میلیون نفر را قبول کنید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه، باید جمع‌بندی نظریات نامزدها منجر به تثبیت یک نظریه برای مقابله با مشکلات شود افزود: برای اداره کشور باید یک دولت ضد تورم روی کار بیاید و بهتر است در این باره نظر نامزدها جمع شود.

غرضی با بیان اینکه باید همه ما با تورم مبارزه کنیم، گفت: باید برای اشتغال جوانان تمام تلاش خود را بکنیم و در نهایت با کمک یکدیگر یک دولت ضد تورم را سرکار بیاوریم.

محمدباقر قالیباف: تحول جدی در مدیریت اقتصادی طی 6 ماه اول

قالیباف گفت: حرف من به طور روشن به مردم این است که حق دارند بدانند بنده در چه زمانبندی چه کارهایی انجام می‌دهم.

وی تصریح کرد: همانگونه که قبلا در بحث پروژه‌ها در شهرداری تهران توضیح می‌دادم در بحث اقتصاد نیز برنامه‌ای دو ساله داریم که بتوانیم مشکل گرانی از یک سو و بحث بیکاری و بالا بردن قدرت خرید مردم و معیشت را از سوی دیگر حل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: ظرف شش ماه اول همه تلاش ما این است که تحول جدی در مدیریت اقتصادی کشور و در تثبیت ثبات ارز بوجود آید و نگاه دولت به ارز را به عنوان یک درآمد کنار بگذاریم و به سمت کمک به مردم و کنترل تورم برویم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در شش ماه اول کار را انجام می‌دهیم و بلافاصله تا پایان زمان‌بندی بعدی یعنی در یک سال و نیم بعدی مقطع به مقطع خدمت مردم شریف ایران عرض می‌کنیم تا ظرف دو سال مردم یک احساس آرامش کنند.

محمدرضا عارف: برای حل مشکلات اقتصادی ما باید رشد 8 درصدی داشته باشیم

عارف اظهار داشت: جمع‌بندی که از مشکلات معیشتی مردم برای اینکه یک زندگی آبرومند و شرافتمندانه داشته باشند این است که باید تورم کاهش پیدا کند و نرخ تورم یک رقمی شود.

وی افزود: برای حل مشکلات اقتصادی ما باید رشد 8 درصدی داشته باشیم و نرخ بیکاری باید یک رقمی شود.

عارف تاکید کرد که باید مشکل مسکن در اولویت قرار بگیرد و اصلاح شود و خصوصی‌سازی باید با اجرا کردن اصل 44 قانون اساسی اصلاح شود.

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم باید عنان دولت را به دست کسی بسپارند که بتواند در عمل کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

سعید جلیلی: پیشرفت باید بر مبنای الگوی اسلامی ایرانی باشد

جلیلی گفت: ما نه تنها برای رفع مشکل اقتصادی، بلکه برای پیشرفت و ایجاد حماسه اقتصادی نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که این عزم جدی می‌خواهد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آزاد شدن ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور و بهره بردن مردم از آن را در گرو دو نکته دانست و تصریح کرد: پیشرفت باید بر مبنای الگوی اسلامی ایرانی باشد و نقش مردم نیز در آن به صورت عادلانه و نه شانسی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص نحوه تحقق این رویکرد، تاکید کرد: زمانی ماشین دولت و ساختار آن این توانمندی را خواهد داشت که مانع مردم در بروز ظرفیت‌ها نشود و خودش کمک کند که این عرصه‌ها به سرعت در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد پیش برود.

علی اکبر ولایتی: همکاری‌های منطقه‌ای برای ایران یک فرصت است

ولایتی اظهار داشت: بنده مطالبی را به صورت سرفصل بیان می‌کنم هر چند ممکن است بخشی از آنها به حوزه سیاسی مربوط شود اما ارتباطش با مسائل اقتصادی قطعی است.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بر همین اساس به مسئله آشتی با دنیا اشاره و تصریح کرد: ما اگر با دنیا به ویژه با همسایگانمان آشتی نکنیم و روابط خود را توسعه ندهیم، در آن صورت از بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای نمی‌توانیم، استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همکاری‌های منطقه‌ای برای ما یک فرصت به شمار می‌رود و باید آنهایی که وجود دارد مثل اکو و دی 8 را فعال کنیم و یا همکاری‌های منطقه‌ای جدید را با کشورهایی که خیلی نزدیک هستیم مثل عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، آسیای مرکزی و قفقاز باز کنیم و امسئله دیگر آشتی در داخل است.

ولایتی یادآور شد: دامنه اصولگرایی وسیع است، هر کس نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارد اصولگراست و بی‌جهت عده‌ای از متخصصین خانه‌نشین شده‌اند، آنها را به کار دعوت کنیم و در نهایت همان گونه که مردم انقلاب و دفاع مقدس را به پیروزی رساندند، اگر این اقتصاد را هم که حق مردم است به دست مردم بسپاریم و دولت نظارت کند، نیز به پیروزی می‌رسانیم.

حسن روحانی: مشکل اساسی، تناقض در سیاست‌هاست

روحانی مشکل اساسی امروز کشور را تناقض بین سیاست‌های تصویبی، ابلاغی و اجرایی در حرکت اقتصادی طی هشت سال اخیر دانست و اظهار داشت: بعد از 20 سال و بعد از همه حرف‌ها، مباحث و مسائل راست و چپ، در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام به سند چشم‌انداز بیست ساله رسید و این سند برای توسعه کشور مبنا قرار گرفت.

وی افزود: مبنای اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله این بود که ما توسعه محور و به دنبال تولید باشیم نه اینکه به دنبال مصرف باشیم اما متأسفانه در عمل راه و مسیر دیگری پیموده شد و ما در این میان فرصت‌های بسیار زیادی را از دست دادیم که فرصت‌های تضمین شده‌ای بود، مردم ما باید به این نکات توجه داشته باشند که درآمد ارزی ما در طول هشت سال گذشته برابر درآمد ارزی ما از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بوده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بیش از 750 میلیارد دلار ما درآمد ارزی داشتیم ولی متأسفانه تولید ناخالص ملی ما از 6.9 به عدد منفی رسیده است و در امسال هم چنین پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، امروز شاهدیم که کشور همسایه ما در پارس جنوبی روزانه 450 هزار بشکه نفت استخراج می‌کند یعنی معادل 22 فاز در حالی که هنوز 8 فاز در پارس جنوبی فعال است و این امر به معنای آن است که کشور همسایه ما سه برابر ما از گاز بهره‌برداری می‌کند یعنی ما فرصت‌های عظیمی را امروز در حال از دست دادن هستیم.

محسن رضایی: فکر اساسی در اصلاح اقتصاد، اصلاح ساختار دولت است

رضایی اظهار داشت: اقتصاد ما از مشروطه با ژاپن آغاز شد اما ما به اقتصاد پهلوی رسیدیم و ژاپن پیشرفت کرد.

وی افزود: در زمان انقلاب ما با کره و چین شروع کردیم، کره و چین بسیار پیشرفت کردند اما ما همچنان عقب‌ماندگی داریم که نشان می‌دهد باید به موضوع مغفولی توجه کنیم.

رضایی ادامه داد: من تاریخ اقتصاد ایران را که مطالعه کردم، در سال 1327 که اولین برنامه مطرح شد دو هدف عدالت و رشد اقتصادی به عنوان محور آن بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر اساسی در اصلاح اقتصاد، اصلاح ساختار دولت است اما اقتصاد در کشور ما صاحب ندارد.

رضایی افزود: سیاست‌گذاری زیاد شده و چشم‌انداز نیز طراحی شده اما کار اساسی صورت نمی‌گیرد که همان اصلاح ساختاری و مدیریت دولت است.

وی ادامه داد: هزینه‌های فرصت تصمیم‌گیری‌های غلط در کشور بیش از هزینه‌های دشمنان و رقبا به ما آسیب می‌زند و هزینه‌های اقتصادی آمریکا و اسرائیل به مراتب کمتر از هزینه تصمیم‌گیری‌های غلط ماست.

رضایی به عدم تخصیص درست منابع به حوزه اقتصاد انتقاد کرد وگفت: در حوزه کشاورزی و صنعت واقعا بدون هدف و برنامه‌ریزی و دخالت متخصصین عمل می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: دولتی که تشکیل می‌دهم قطعا از نقطه‌ای فعالیت اقتصادی خود را آغاز خواهد کرد که در صد سال اخیر به آن پرداخته نشده است.

غلامعلی حداد عادل: معاونت تولید و اشتغال را در دولت ایجاد می‌کنم

حدادعادل با بیان اینکه دوستان به نتیجه اشاره کردند اما بنده به روش تاکید دارم، افزود: نتیجه مناسب از روش درست حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به بخش خصوصی اعتماد و توجه کنیم، گفت:‌ بخش خصوصی سرمایه و تجربه دارد و می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور کند.

حداد عادل با تاکید بر اجرای سیاست‌های اصل 44 به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دولت باید با یک برنامه‌ریزی هدفمندی یارانه‌ها را دنبال کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت باید با برنامه، ثبات ارزی واردات و صادرات را کنترل و رفتارهای متناسب با فضای اقتصادی کشور داشته باشد.

حدادعادل گفت: در دولت بنده به شغل جوانان توجه خواهد شد و بنده معاونت تولید و اشتغال را در دولت ایجاد خواهم کرد.

وی با بیان اینکه آموزش معطوف به تحول و کار معطوف به پژوهش در دولت آتی باید رقم بخورد، گفت: ‌در دولت آتی باید توجه ویژه‌ای به دانش و بحث‌های کارشناسی شود.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 383
  • بازدید کلی : 15,179
  • کدهای اختصاصی
    --------------
    -------------------

    مبین شهرک بهرام