loading...
مبین - شهرک بهرام
علی م بازدید : 115 یکشنبه 12 خرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش رهروان ولایت به نقل از خبرگزاری فارس، هشت کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مناظره‌ها به پرسش‌های مجری پاسخ دادند ولی در ادامه به دلیل اعتراض برخی نامزدها، مابقی سوالات پرسیده نشد.

هفت سوال پرسیده شده و پاسخ کاندیداها به شرح زیر است:

سوال: با کدام سیاست مالیاتی موافقید؟

1- کاهش مالیات شرکتها برای تشویق تولید و سرمایه گذاری

2- افزایش مالیات بر شرکتها برای کاهش وابستگی به نفت

جوابها:

قالیباف: سوال اشکال دارد

ولایتی: اگر برای شرکت تولیدی است با کاهش مالیات موافقم

جلیلی: سوال کامل نیست

حداد: با کاهش مالیات برای تشویق تولید موافقم

عارف: نظری ندارم

رضایی: با کاهش مالیات برای تشویق سرمایه گذاری موافقم

روحانی: سوال به صورت کلی درست نیست. برای کوتاه مدت برای اینکه ما بتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم و به رونق برسیم موافقم اما برای بلند مدت، نه.

سوال: در لایحه بودجه سال 93 از بین توسعه فناوری اطلاعات، توسعه روستاها و افزایش وام ازدواج را کدام را در اولویت می دانید.

جوابها:

ولایتی: توسعه روستاها

جلیلی: توسعه روستاها

عارف: نظری ندارم

رضایی: توسعه روستاها و شهرهای کوچک

روحانی: این سئوال غلط است ولی با این حال، توسعه روستاها را مدنظر قرار خواهم داد.

حداد عادل: توسعه روستاها

قالیباف: من توسعه فن‌آوری اطلاعات را در اولویت قرار می‌دهم اما از سوی دیگر به دنبال توسعه این بخش در روستاهای محروم خواهم بود.

غرضی: من توسعه فن‌آوری اطلاعات را در اولویت قرار می‌دهم چرا هر روستایی در این کار سهیم خواهند بود.

سوال: برای توسعه بحث اشتغال کدام مورد را از میان «حمایت از صنایع مادر و توسعه صنایع کوچک» مورد توجه قرار خواهید داد؟

جوابها:

جلیلی: نظر من بر توسعه بنگاه‌های کوچک و بازده است.

قالیباف: در زنجیره اقدامات من، در بخشی از صنایع، حمایت از صنایع مادر و در بخش دیگر حمایت از صنایع کوچک مدنظر خواهد بود.

حداد عادل: به نظر من این سئوال درست نیست چرا که همزمان این دو باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این که اولویت شما چیست، گفت: اولویت من توسعه بخش بنگاه‌های کوچک و توسعه آنها است.

رضایی: خود این سئوال نشان می‌دهد که این برنامه (مناظره) به درستی تنظیم نشده است چون این دو، حلقه‌های متصل به هم هستند و هیچ سرمایه‌گذاری نیست که بدون توجه به هر دو جواب بدهد.

روحانی: حمایت از صنایع مادر

غرضی: تا تورم کنترل نشود ما هر کاری بکنیم سئوال غلط است و پایگاه اقتصادی ندارد.

ولایتی: حمایت از بنگاه‌های کوچک و زود بازده.

عارف: نظری ندارم

سوال: برای انتصاب مدیران و وزیران خود چه معیاری را مورد توجه قرار می‌دهید:

1- پاکدستی

2- تخصص

3- تجربه

4- تدبیر

جوابها:

حداد عادل: هر چهار تا با هم باید وجود داشته باشند و هر کدام از این چهار تا که نباشد من انتخاب نخواهم کرد.

رضایی: امام (ره) فرمود وصیت من به شما این است که انقلاب را به دست نااهلان و نامحرمان نسپارید پس هم باید محرم باشند و هم اهل باشند و تخصص داشته باشد. ما در این سی سال هرچه به سرمان آمده از این نااهلان و نامحرمان بوده.

روحانی: این سوال درست نیست.

حیدری(مجری برنامه) از روحانی پرسید: یعنی شما هیچ کدام را در اولویت خود نمی‌دانید؟ که روحانی گفت: همه اینها با هم هست و نمی‌توان آنها را از هم منفک کرد.

غرضی: کسی که سابقه اجرایی نداشته باشد و کارآمدی خود را به عرض جامعه نرساند، وی را انتخاب نخواهم کرد.

قالیباف: من سوال را غلط می دانم.

ولایتی: آن شخص باید هر چهار مورد را داشته باشد چرا که اگر کسی فقط پاکدست باشد و کار بلد نباشد و او را به مدیریت جایی بگذاریم، کار انجام نمی شود.

جلیلی: سوال غلط است.

عارف: نظری ندارم

عارف در پاسخ به این سئوال حیدری که بالاخره نمی‌خواهید به یکی از سئوالات پاسخ دهید، گفت: من در احترام به جمع به سئوالات پاسخ می‌دهم چرا که من جواب پاسخ‌های تستی را 50 سال پیش داشته‌ام.

وی افزود: باید درباره این سئوالات بحث شود مگر می‌توان کسی پاکدست نباشد و آنگاه وی را به کاری گذاشت. یک مدیر ارشد باید تعهد کاری و اخلاقی داشته باشد تا بتوان آن را با سمتی منصوب کرد.

سوال: با توجه به درآمد هدفمندی یارانه‌ها شما کدام تصمیم را اتخاذ می‌کنید؟

1- کاهش تعداد دریافت کننده یارانه ها

2- کاهش رقم یارانه‌های نقدی

3- افزایش قیمت بنزین برای تامین هزینه یارانه‌ها

جوابها:

رضایی: بنده هیچ‌کدام را انتخاب نمی‌کنم. ما منابع یارانه‌ها را عمدتا از یک میلیون بشکه نفتی که در دست داریم تامین می‌کنیم هر چند که سوال شما غلط است.

روحانی: سوال غلط است

غرضی: یارانه‌ای که کمک به تورم نکند قبول ندارم

قالیباف: سوال غلط است

ولایتی: سوال غلط است

جلیلی: سوال غلط است

حداد: سوال غلط است.

عارف: نظری ندارم

سوال: شب عید که تقاضا برای برخی اقلام افزایش می‌یابد برخی کارشناسان دولت واردات میوه را برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان را توصیه می کنند، اما باغداران خواستار محدودیت واردات میوه می‌شوند تصمیم شما در این شرایط چه خواهد بود؟

1- محدودیت واردات و حمایت از باغداران

2- واردات میوه و تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده

جوابها:

روحانی: اولویت حمایت از کشاورزان داخلی است اما ممکن است شرایط خاصی ایجاد شود که برای تنظیم بازار تصمیماتی گرفته شود چون نمی توان شرایط‌ آب و هوای و ... را در نظر گرفت و به نظرم سوال درست نیست.

غرضی: ایران همه نوع میوه تولید می‌کند می ایستیم، تولید می‌کنیم ظرف 10 سال بقیه تولیداتمان اضافه می شود و صادرات می‌کنیم با واردات میوه فقط با موز مخالفم

قالیباف: تعادل بازار

ولایتی: حمایت از کشاورز

جلیلی: تنظیم بازار که همان مورد دوم است

حداد: سوال سوال درستی نیست

عارف: نظری ندارم

رضایی: با دادن یارانه سبز نیازی به واردات نداریم.

سوال: برای کاهش سهم کارفرما از بیمه تامین اجتماعی موافقت می‌کنید؟

جوابها:

محمد غرضی: خیر

قالیباف: خیر

ولایتی: نمی شود گفت بله یا خیر

جلیلی: سوال کامل نیست

حداد: موافقم

عارف: نظری ندارم

رضایی: سوال غلط است

روحانی: در کوتاه مدت موافقم



هشت نامزد ریاست جمهوری یازدهم در سخنان پایانی خود در اولین مناظره تلویزیونی خود به مواد زیر اشاره کردند:

غرضی: کاندیداها، صدا و سیما و قدرت سیاسی همگی می‌خواهیم تعداد بیشتری از مردم پای صندوق‌های رای بیایند. تصورم بر این است که اگر وسیع‌تر، سازمان‌یافته‌تر و بیشتر مطابق میل مردم عمل کنیم، افراد بیشتری پای صندوق‌های رای می‌آیند و بر همین اساس آمریکایی‌ها عقب‌نشینی می‌کنند.

وی افزود:‌ هدف این نیست که بگوییم حرف ما درست است یا حرف صدا و سیما، بلکه باید انقلاب تثبیت، پررونق و پرتحرک باشد.

قالیباف: از همه ملت ایران تشکر می‌کنم که چهار ساعت توفیق داشتیم در جمع صمیمی آنها چه کسانی که مشغول کار و فعالیت هستند و چه آنهایی که در کنار خانواده‌های خود هستند باشیم و از این جهت خداوند را شاکرم؛ امیدوارم اگر خیر بنده در این باشد که در خدمت ملت ایران باشم خلق حماسه سیاسی با آنها باشد و خلق حماسه اقتصادی نیز با بنده و همکارانی که در دولت آینده حضور خواهند داشت، به آنها اطمینان می‌دهم یک برنامه مدون برای دولت یازدهم در 24 فصل آماده است.

وی اضافه کرد: از روز بعد از انتخابات مردم در بلاتکلیفی به سر نخواهند برد.

ولایتی: امیدواریم ما در مسیر چشم‌انداز بیست ساله به سمتی برویم که موجب احیای فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شود؛ ایران به عنوان گوهر یگانه تاریخ بشر و جغرافیا دوباره منزلت خود را پیدا کند و این ظرفیت را دارد که کشور شماره یک دنیا شود.

جلیلی: به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ما بیش از همیشه تاریخ خود دارای افتخار، موفقیت و پیشرفت است. این مسئله را باید قدر بدانیم و نقاط قوتی که ما را به اینجا رسانده است به طور دقیق بشناسیم و روی آن برنامه ریزی بیشتر داشته باشیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی افزود: همچنان که باید نقاط ضعف را به خوبی شناخته و از آن پرهیز کنیم؛ در عرصه اقتصاد ما ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم ، ما به برکت انقلاب اسلامی در سایر عرصه‌ها توانستیم پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم مثل دفاع مقدس و موقعیتی که امروز در عرصه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مقتدر پیدا کرده است و در عرصه اقتصادی نیز می‌توانیم به آن شکوفایی برسیم.

جلیلی ادامه داد: ما یک برنامه‌ای بر همین مبنا تهیه کرده‌ایم که امروز در پایگاه اینترنتی قرار داده شده که آن را به ملت ایران تقدیم می‌کنیم تا ملاحظه کنند.

حدادعادل: بنده مجددا به ملت بزرگ ایران سلام عرض می‌کنم و تاکید می‌کنم همانطور که توانستیم هشت سال جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر بگذاریم خواهیم توانست تحریم تحمیلی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم با مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی با وحدت ملی و تلاش هوشمندانه و مجاهدانه همه مدیران، متخصصان، استادان، معلمان، جوانان، کارگران و کشاورزان و انشاءالله با یک انتخاب خوب در 24 خرداد 92.

عارف:‌ از مردم کشورم تشکر می‌کنم که حوصله کردند و ما توانستیم نقطه نظرات خود را بیان کنیم و امیدواریم در این انتخابات حضور پرشوری داشته باشند و ما با یک مشارکت حداکثری روبرو باشیم؛ انتظارمان این است که مردم با مطالعه و بررسی برنامه‌ها و بررسی سوابق اجرایی نامزدها به کاندیدای اصلح رای دهند که بتواند کشور را در ریل پرشتاب پیشرفت و تعالی قرار دهد.

وی افزود: برنامه‌های من با گفتمان پیشرفت، منزلت و عقلانیت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی‌ام قرار داده شده و مردم می‌توانند به این پایگاه مراجعه کرده و از آن استفاده کنند.

رضایی: بنده آینده را بسیار روشن و امیدبخش می‌بینم به فضل پروردگار متعال در آینده نه تنها تحریم‌ها را پشت سر می گذاریم بلکه از آن یک فرصت تاریخی برای شکوفا کردن اقتصاد ایران می‌سازیم ما مرد تبدیل هزینه‌ها به فرصت‌ها هستیم. در دفاع و انقلاب همین کار را کردیم و در این جا هم ثابت می‌کنیم که با خیزش بزرگی که در جامعه ما به وجود می‌آید و با نوسازی دولت و برنامه‌هایی که تنظیم شده یک بار دیگر عظمت قدرت مردم ایران را به نمایش می‌گذاریم.

وی گفت: همه امید من بعد از خدا جوانان امروز کشور هستند مثل آقامهدی باکری‌ها، حسین خرازی‌ها، احمد کاظمی‌ها. آنها را به صحنه می آوریم و ورق را به لطف پروردگار متعال برمی‌گردانیم.

روحانی: از همه کسانی که حوصله کردند و برنامه را تماشا کردند تشکر می‌کنم. دولت من دولت تدبیر و امید است. من خودم را در برابر فقر و مشکلات مردم مسئول می‌دانم به ویژه اقشاری که اقشار آسیب‌پذیر هستند و دارای درآمد ثابتند مثل کارمندان، کارگران و به ویژه بیماران صعب العلاج. بیمه را برای همه به صورت همگانی کرده و همه را تحت پوشش بیمه قرار خواهم داد و کاری خواهم کرد که مردم برای بیمه حق انتخاب داشته باشند و بتوانند در یک بیمه رقابتی بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی گفت: شعار اصلی ام نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان است.

نخستین مناظره 4 ساعته تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم،ساعت 8 شب به پایان رسید. 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 348
  • بازدید کلی : 15,144
  • کدهای اختصاصی
    --------------
    -------------------

    مبین شهرک بهرام